WIADOMOŚCI

Długość ma znaczenie! Pomiar geometrią G-18

Jak się okazuje przeszkód w przeprowadzeniu pomiaru geometrii może być sporo, Począwszy od nieodpowiedniego stanowiska, np. zbyt krótkiego podnośnika, lub jego niską jakość, gdzie najazdy wyraźnie pracują pod masą pojazdu odkształcając się, co bezpośrednio wpływa na przekłamania pomiarów. Problemy pojawiają się zazwyczaj, gdy przyjedzie do nas nietypowy pojazd. Przykładem może być nisko zawieszone auto sportowe z dodatkowym ospojlerowaniem. W takim przypadku zazwyczaj pomaga funkcja spojler, lub mechaniczna regulacja uchwytów. Jak się okazuje podobnym problemem może okazać się samochód z długim rozstawem osi i nie mamy tutaj na myśli problemu z wyżej wymienionym zbyt krótkim podnośnikiem. W urządzeniach niskiej jakości, lub starszej generacji może pojawić się problem z „gubieniem się” czujników w trakcie pomiaru, lub uniemożliwieniem przeprowadzenia kompletnego pomiaru, np. kąta wyprzedzenia sworznia, gdzie konieczny jest skręt kół, a co za tym idzie kąt komunikacji między czujnikami. W dniu dzisiejszym Geometria G-18 ponownie udowodniła swoją wyższość nad konkurencją, gdzie markowy sprzęt starej generacji nie był w stanie poradzić sobie z Mercedesem Sprinterem o rozstawie osi 3,5metra. Nowe urządzenie G-18 zdało egzamin bez problemu.

Zdjęcia