Wyświetlanie wszystkich wyników: 8

  • ARGOS DRIVE THRU

    Rewolucyjna geometria w recepcji serwisu.

  • V-28/V-68 ITS

    Geometria kół – rozwiązanie typu 3D z ręczną/automat. regulacją belki

  • V-18 ITS

    Geometria kół – rozwiązanie typu 3D

  • E-58

    Geometria E-58 – bezkonkurencyjny stosunek jakość/cena.

  • G-18 ITS

    Geometria kół G18 – rozwiązanie z klasycznymi głowicami CCD na koła

  • DWA 2500/3500

    Geometria – CEMB DWA 2500 lub 3500 –  sprawdzone europejskie rozwiązanie

  • ARGOS

    Ultranowoczesny, bezdotykowy system pomiaru geometrii kół i osi.

  • GG-5X

    Płyta najazdowa do obrotnic

Urządzenia do geometrii

Urządzenia do geometrii umożliwiają przeprowadzenie sprawnej i kompleksowej diagnostyki układu jezdnego pojazdu.  Przekłada się to na szybsze usunięcie niesprawności takich jak np. ściąganie pojazdu, niewłaściwe zużycie opon, czy tzw. krzywa kierownica przy jeździe na wprost.  Dzięki poprawnej diagnozie stanu geometrii pojazdu możliwe jest podjęcie odpowiednich kroków naprawczych.

Dlaczego diagnostyka samochodowa jest tak istotna?

Diagnostyka samochodowa stanowi bardzo istotny element prewencji usterek w pojeździe. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możliwe jest przeprowadzanie diagnostyki układu jezdnego za pomocą urządzeń do geometrii wykorzystujących techniki cyfrowe. To wszystko ma miejsce dzięki odpowiednim narzędziom, które umożliwiają odczyt parametrów ustawienia kół w przestrzeni oraz porównanie tych parametrów z danymi wzorcowymi jakie określa producent pojazdu. Urządzenia do geometrii służą zarówno do pomiaru jak i wykonania regulacji położenia kół i osi, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo kierowcy na drodze.

 

Diagnostyka prowadzona przez urządzenia do geometrii, zależnie od stopnia ich zaawansowania technicznego, pozwala na wykrycie niesprawności w ciągu nawet 1 minuty.

Urządzenia do geometrii – jak działają?

Wymagania klientów rosną z każdym rokiem, proporcjonalnie do ich świadomości na temat motoryzacji i dbania o samochód. Z tego względu coraz więcej konsumentów oczekuje kompleksowej diagnostyki samochodowej, która jest możliwa jedynie dzięki profesjonalnym urządzeniom do geometrii. Z tego względu przyrządy tego typu już na stałe weszły w skład wyposażenia każdego serwisu, zwłaszcza zważając na to, że dzięki rozwojowi technologii cyfrowych, ta dziedzina również będzie cały czas się rozwijać.

 

Do jednych z najbardziej rozpowszechnionych obecnie urządzeń do geometrii należą urządzenia z elektronicznymi głowicami pomiarowymi zakładanymi na koła, takie jak dostępny w naszej ofercie model G-18 ITS. Zasada działania tego typu urządzeń nie jest skomplikowana. Głowice są montowane bezpośrednio do kół pojazdu. W przypadku przyrządów z kamerami CCD, takich jak wymieniony wyżej model urządzenia, informacje na temat ustawienia kół jezdnych oraz osi są przekazywane przez promieniowanie podczerwone. Następnie dane są przekazywane do komputera.

Urządzenia do geometrii wykorzystujące geometrię 3D

Urządzenia do geometrii z tzw. głowicami pasywnymi to w ostatnich latach znacznie bardziej popularne rozwiązanie do diagnostyki samochodowej układu jezdnego. Staja się coraz popularniejsze gdyż pozbawione są elektronicznych głowic zakładanych na koła. Mówimy to o tzw. urządzenia typu 3D. To innowacyjne rozwiązanie prawdopodobnie będzie coraz częściej wykorzystywane, ponieważ są to zespoły bezprzewodowe, co czyni je bardziej uniwersalnymi. Zamiast łatwych do uszkodzenia elektrycznych zespołów pomiarowych stosuje się w nich ekrany pasywne. Urządzenia do geometrii wykorzystujące technologię 3D, takie jak na przykład V-28/V-68 ITS, są też odporne na zakłócenia. Dzięki temu pomiar przeprowadzany przez kamery urządzenia jest możliwy nawet przy ostrym natężeniu światła.

 

 

Urządzenia do geometrii wykorzystujące pomiar bezdotykowy.

Tego typu urządzenia do najwyższa półka zaawansowania technicznego. Pomiary odbywają się całkowicie bezkontaktowo. Tzw. system touchless nie wymagają zakładania na koła ani kamer, ani ekranów. Pomiar możliwy jest nawet bez konieczności opuszczania pojazdu przez kierowcę. Wystarczy ok. 10 sekund od wjechania na stanowisko pomiarowe aby otrzymać wyniki pomiarów. Możliwa jest również regulacja ustawienia geometrii kół w przypadku stanowiska kanałowego lub z podnośnikiem. Absolutnym liderem w tego typu rozwiązaniach jest urządzenie CEMB ARGOS posiadające oprócz pomiaru bezdotykowego także system rozpoznawania tablic rejestracyjnych, preselekcję rozstawu osi i możliwość wysyłania raportów przez komunikatory.