Wyświetlanie wszystkich wyników: 20

  • V-28/V-68 ITS

    Geometria kół – rozwiązanie typu 3D z ręczną/automat. regulacją belki

  • V-18 ITS

    Geometria kół – rozwiązanie typu 3D

  • SP8

    Szarpak 8-mio kierunkowy bezprzewodowy.

  • Projekt SKP/OSKP

    Wszelkie wytyczne technologii zgodnie z ustawą

  • ARCA–100/7,5-10

    Bębny odciągowe do poj. do 3,5t

  • Test Line 7000

    Linia diagnostyczna dla poj. o dmc do i pow. 3,5t

  • G-18 ITS

    Geometria kół G18 – rozwiązanie z klasycznymi głowicami CCD na koła

  • IT-90 H

    Szarpak hydrauliczny – solidna konstrukcja na OSKP

  • IT-60 H

    Szarpak hydrauliczny – solidna konstrukcja na SKP do 3,5t

  • LA 400

    Urządzenie do kontroli świateł – najlepsze z obsługą Matrix, HD, DLA, ILS

  • LA 100 DL

    Urządzenie do kontroli świateł – najpopularniejsze z podwójnym laserem

  • LA 100

    Urządzenie do kontroli świateł – najprostsze rozwiązanie na SKP

  • MGT-300 EVO

    Miernik prędkości obrotowej i temperatury – spełnienie wymagań SKP

  • OPA-100

    Dymomierz samodzielny lub jako przystawka do analizatora

  • Mast Air

    Mast Air –  pistolet do pompowania najwyższej jakości do pracy na SKP
  • ECOSYS-D-12/1

    Szynowy wyciąg spalin do poj. ciężarowych

  • ARCA-150/7,5-10

    Bębny odciągowe do poj. ciężarowych

  • ECOARG 1-100/5

    Pojedynczy wyciąg spalin do poj do 3,5t 

  • AGS-688

    Analizator spalin w najwyższej klasie dokładności “0” OIML

  • Test Line 3000

    Linia diagnostyczna dla poj.  o d.m.c. do 3,5 t.

Stacje Kontroli Pojazdów

Okresowe badania techniczne to obowiązek każdego kierowcy. Aby umożliwić zweryfikowanie, czy dany pojazd spełnia rozległe normy odnoszące się między innymi do bezpieczeństwa jazdy, kolejne jest odpowiednie wyposażenie SKP. Nasza oferta obejmuje wszystkie przyrządy niezbędne do sprawnego funkcjonowania placówki tego typu.

Dlaczego skuteczna diagnostyka pojazdów jest tak ważna?

Zadaniem SKP, czyli stacji kontroli pojazdów, jest zadbanie o to, by na drogach obecne były jedynie auta, których stan techniczny pozwala na bezpieczną jazdę zarówno dla kierowcy i pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Ustandaryzowane normy kontroli stanu pojazdu sprawiają, że każdy samochód musi przejść urzędowe testy. Okresowe badania techniczne prowadzone są co kilka lat i odbywają się w dwóch rodzajach placówek:

  • SKP – stacje kontroli, które dysponują wyposażeniem pozwalającym na sprawdzenie najważniejszych systemów w pojeździe o dmc do 3,5 tony;
  • OSKP – okręgowe stacje kontroli pojazdów, które są lepiej wyposażone, mają uprawnienia do kontroli także pojazdów, których dmc przekracza 3,5 tony.

Podczas kontroli stanu technicznego pojazdu sprawdzane są przede wszystkim układy, które mają przełożenie na bezpieczeństwo jazdy. W praktyce oznacza to ogromną ilość punktów kontrolnych. Bada się stan ogumienia (między innymi głębokość bieżnika), stan podwozia, stan techniczny wycieraczek, spryskiwaczy i świateł, a także obecność obowiązkowego wyposażenia, takiego jak trójkąt ostrzegawczy i gaśnica. Wykonywane jest również badanie hamulców. To podstawowe aspekty, które mają kluczowe znaczenie dla bezpiecznego poruszania się po drodze.

Jak przygotować stację kontroli pojazdów?

Projekt SKP powinien uwzględniać aktualne normy prawne i wymagania nakładane na osoby prowadzące działalność tego typu. Stanowisko diagnostyczne, linia diagnostyczna na SKP, musi składać się z odpowiednich przyrządów, takich jak:

  • opóźnieniomierz,
  • rolki hamulcowe,
  • przyrządy umożliwiające pomiar zbieżności kół,
  • szarpaki do badania stanu nadwozia, testery amortyzatorów,
  • odpowiedni kanał diagnostyczny.

Ostatni punkt sprawia, że konieczne jest także wyposażenie się w odpowiednie oświetlenie kanału i inne akcesoria przydatne w trakcie diagnozowania stanu podwozia. Kolejnym ważnym produktem są przyrządy do świateł. Komplet wymaganych urządzeń wraz z dodatkowymi rozwiązaniami pozwoli skutecznie przetestować, czy wszystkie układu działają zgodnie z założeniami.

Okręgowa stacja kontroli – wyposażenie. Co wyróżnia zaawansowane linie diagnostyczne?

Wyposażenie SKP umożliwia skuteczne przeprowadzenie badań technicznych pojazdów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony – mowa zatem o samochodach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych. W przypadku OSKP, czyli okręgowych stacji kontroli pojazdów, masa nie ma znaczenia. Placówki tego typu mają możliwość testowania zarówno pojazdów typu TIR, jak i „osobówek” skierowanych na dodatkowe badania. To miejsce, w którym można przeprowadzić nie tylko badanie stanu technicznego w standardowej procedurze, lecz także specjalną, dodatkową kontrolę, która zazwyczaj jest wynikiem skierowania przez podejrzenie organów takich jak policja, że pojazd nie spełnia wymogów. Na stacjach okręgowych badane są także pojazdy niestandardowe – na przykład samochody po rozległym tuningu czy objęte specjalnymi normami międzynarodowymi.

Wymagania prawne SKP

Ustawa SKP”, czyli właściwie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów, zawiera wszelkie istotne informacje na temat tego, jak powinien wyglądać projekt kanału SKP. Są w nim określone także wymagania stawiane przed stacjami kontroli pojazdów, a także obowiązkowe wyposażenie stanowiska kontrolnego wraz z jego wymiarami, parametrami kanałów, wymaganiami co do wentylacji nawiewnej i wywiewnej  i powiązanymi z tym kwestiami. Rozporządzenie bardzo restrykcyjnie określa praktycznie każdy element funkcjonowania SKP – warto się z nim zapoznać przed rozpoczęciem działalności w tym obszarze.

Jakie wyposażenie SKP dostępne jest w naszej ofercie?

Nasza oferta obejmuje wszystkie podstawowe i zaawansowane urządzenia, które pozwalają na skuteczne przetestowanie parametrów pojazdu. To rozwiązania zarówno dla podstawowych, jak i okręgowych stacji kontroli pojazdów:

  • do 3,5 t (SKP) – projekt technologii SKP obejmuje wszelkie niezbędne narzędzia diagnostyczne, które pozwalają na skuteczne i zgodne z prawem funkcjonowanie SKP;
  • do i powyżej 3,5 t (OSKP) – w tym wypadku urządzenia pozwalają na pracę z pojazdami o większej masie, a także przeprowadzenie dokładniejszych kontroli w przypadku niestandardowych konstrukcji lub szczególnych wymagań.