Wyświetlanie wszystkich wyników: 2
AUTEL MAXI TPMS TS 508 – tester do kompleksowej obsługi, programowania i klonowania czujników TPMS
Czujnik ciśnienia TPMS AUTEL MX-SENSOR 1-SENSOR 315+433MHz.
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku stopniowo przyjmujemy coraz więcej europejskich regulacji związanych z różnymi gałęziami przemysłu. Jedną z nich jest system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS. Co warto o nim wiedzieć?
Wulkanizacja kojarzy się nam przede wszystkim ze zmianą i naprawą uszkodzeń w oponach. W rzeczywistości serwisy wulkanizacyjne zajmują się o wiele szerszą gamą zadań, dotyczących między innymi wyważania i doważania opon. Co więcej, ważną częścią procesów wulkanizacji jest również monitorowanie czynników technicznych związanych z oponami, które wiążą się z komfortem i bezpieczeństwem uczestników ruchu drogowego.
Warto wiedzieć, że wulkanizacja nie jest działem wolnym od regulacji związanych z prawem drogowym, zarówno polskim, jak i europejskim. Od 2004 roku, kiedy to Polska dołączyła do Unii Europejskiej, obowiązują nas również niektóre z przepisów unijnych. Jednym z przepisów prawa europejskiego związanych z wulkanizacją jest obowiązujący od 1 listopada 2014 roku obowiązek wyposażenia każdego pojazdu służącego do przewozu osób w system TPMS.
System TPMS, czyli Tyre Pressure Monitoring System (system monitorowania ciśnienia w oponach) według prawa europejskiego jest obowiązkowy dla wszystkich samochodów i innych pojazdów realizujących przewóz osób. Co za tym idzie, każdy uczestnik ruchu drogowego powinien zdawać sobie sprawę z tego, czym jest i jak przebiega obsługa TPMS. W rzeczywistości nie zawsze jest to w pełni jasne nawet dla serwisów. Z tego względu warto dowiedzieć się, na czym polega działanie i obsługa TPMS.
Oczywiście nie każdy system TPMS jest identyczny. Obecnie na rynku dostępne są zarówno proste czujniki, które informują kierowcę jedynie o sytuacji, w której wystąpi niskie ciśnienie w kole, jak i dużo bardziej zaawansowane systemy TPMS, które umożliwiają wyświetlanie na desce rozdzielczej wszystkich informacji o ciśnieniach w poszczególnych kołach na bieżąco. Najnowocześniejsze systemy tego typu ściśle współpracują z innymi systemami w samochodzie. Niezależnie od stopnia skomplikowania, obsługa TPMS i bieżący monitoring ciśnienia w kołach jest umożliwiony najczęściej przez cztery czujniki mieszczące się przy zaworach kół. Zasila się je bateriami litowymi. Czujniki mierzą nie tylko ciśnienie, ale również temperaturę.
Ze względu na duże możliwości oferowane przez systemy obsługi TPMS, warto zdecydować się na którąś z bardziej zaawansowanych opcji. Tanie czujniki TPMS mogą niestety wskazywać fałszywe odczyty parametrów i być awaryjne. Z tego względu dużo lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w obsługę TPMS umożliwiającą przeprowadzenie pełnej obsługi bez reklamacji ze strony użytkownika pojazdu. Dobrej jakości czujniki pozwalają na bezproblemową obsługę TPMS, które w takim przypadku w zupełności spełnia swoje zadania i informuje użytkownika o wszystkich niepokojących sygnałach.
Z uwagi na to, że warto zainwestować w wysokiej jakości narzędzia do obsługi TPMS, możemy polecić Państwu dostępne w naszej ofercie produkty. Oferujemy wysokiej jakości czujnik ciśnienia TPMS AUTEL 1-sensor, który charakteryzuje się łatwością montażu oraz dokładnością pomiaru. Warto podkreślić, że czujniki te należą do najlżejszych na rynku, jednocześnie utrzymując wysoką jakość i wytrzymałość. Oferujemy również wysokiej jakości tester do obsługi TPMS AUTEL MAXI TPMS TS 508, który należy do najlepszych tego typu urządzeń na rynku ze względu na bardzo szerokie pokrycie bazy danych, możliwość klonowania czujników, programowania do 16 czujników jednocześnie czy też wykonywanie adaptacji nowych czujników za pomocą komunikacji ze sterownikiem TPMS przez złącze EOBD. Co bardzo ważne tester TS 508 ma dożywotnio bezpłatną aktualizację on-line. Zatem nie mamy kosztów utrzymania testera w przyszłości.