Marzeniem każdego specjalisty od kontroli i regulacji geometrii kół jest maksymalne uproszczenie prac przygotowawczych do pomiaru. Gdyby udało się od razu po wjechaniu na stanowisko wykonać pomiary, to wtedy można by szybko zdecydować czy dany pojazd wymaga regulacji, czy nie. Można by w ten sposób realizować przesiewowe sprawdzanie pojazdów i oferować dodatkowe usługi. Do uproszczenia procedur droga prowadzi przede wszystkim przez wyeliminowanie konieczności zakładania uchwytów i ekranów na koła pojazdu. Odpowiedzią producentów wyposażenia warsztatowego są bezdotykowe systemy pomiarowe tzw: „Touchless”
STAN OBECNY
Użytkowane dzisiaj urządzenia do kontroli i regulacji geometrii kół i osi pojazdów możemy podzielić wg. następujących kryteriów
1. Ze względu na konstrukcję i sposób pomiaru:
- klasyczne CCD z głowicami na kołach
- 3D
2. Ze względu na możliwość pomiaru/regulacji:
- przejazdowe, recepcyjne, dokonujące tylko szybkiej wstępnej oceny wybranych parametrów
- umożliwiające pełny zakres pomiaru i regulacji wszystkich parametrów
Urządzenie ARGOS może być stosowane zarówno na recepcji serwisu jak też w wersji umożliwiającej przeprowadzenie pełnej regulacji geometrii pojazdu. Wyjątkowość urządzenia ARGOS to metoda pomiaru polegająca na przestrzennym skanowaniu ruchu kół bez zastosowania jakichkolwiek głowic zakładanych na koła czy też poruszających się wzdłuż pojazdu.
Ponadto:
- System ułatwia pracę poprzez automatyczną pre-selekcję (zawężenie) bazy danych na podstawie zmierzonego automatycznie rozstawów kół i osi
- Za pomocą kamery i systemu rozpoznawania tablic rejestracyjnych system automatycznie wybiera z bazy danych pojazd w przypadku gdy był on już kiedyś w przeszłości kontrolowany na stanowisku.
- Obsługa możliwa jest zarówno na systemie Android jak i iOS zdalnie z pojazdu z tabletu bez podchodzenia do konsoli sterującej, której po prostu nie ma.
- Aktualizacja oprogramowania i bazy danych odbywa się on-line przez producenta i jest bezpłatna przez okres 3 lat.
- Urządzenie posiada system autokalibracji wzajemnej kamer. Odbywa się ona każdorazowo po zakończeniu pomiaru.
- Zastosowano komputer przesyłowy o dużej mocy obliczeniowej (procesor i7-6700K 4GHz i 32 GB RAM)
- Każdy pomiar może odbywać się „on-line” z zespołem wsparcia technicznego producenta.
- Przyjęty algorytm pomiarowy pozwala pracować nawet z kołami wyposażonymi w opony „ultra high performance” pojazdów wyścigowych czy stosowanych do driftu
ARGOS jest dostępny w trzech różnych wersjach zalęgnie od potrzeb:
- Full – szybki pomiar na posadzce (poziom „0”) i regulacja geometrii na podnośniku.
- High – pomiar i r egulacja geometrii na podnośniku.
- Pit – szybki pomiar na posza dzce (poziom „0”).