Ogólnie uznaje się samochody elektryczne za prostsze w obsłudze głównie ze względu na mniejszą ilość podzespołów “mechanicznych”,ale z drugiej strony mamy do czynienia z rozbudowaną elektroniką i niebezpiecznymi instalacjami wysokonapięciowmi.
Nie można jednakże wykluczyć sytuacji wyjątkowych np. uszkodzenia instalacji elektrycznej (mimo istniejących również w tym zakresie zabezpieczeń) czy też niewłaściwego “odcięcia” zasilania baterii.
Szczególną uwagę należy zachować w przypadku demontazu, diagnostyki czy naprawy baterii zasilającej. Wartości 350A czy 750V stanowią już bardzo duże zagrożenie dla obsługującego pojazd.
Warto też pamiętać, że samo odłączenie baterii zasilającej nie jest równoznaczne z eliminacją zagrożenia porażenia prądem - należy odczekać co najmniej 10 minut, a następnie odpowiednim miernikiem sprawdzić i wykluczyć niebezpieczeństwo takiego zagrożenia.
DOBRA RADA przeszkolenie serwistantów, izolowane narzędzia 1KV, elementy ochrony osobistej, wydzielenie i oznakowanie stanowiska to gwarancja bezpiecznej pracy.
Wózki z narzędziami do obsługi samochodów elektrycznych, różne zestawy
Walizka z narzędziami do obsługi samochodów elektrycznych, 26 elementów
Szafa BHP przeznaczona do obsługi samochodów elektrycznych
Oznakowanie stanowiska do obsługi samochodów elektrycznych
Zestawy ochrony osobistej do obsługi samochodów elektrycznych
Przyrządy kontrolno-pomiarowe do obsługi samochodów elektrycznych
Podnośnik pod baterie do obsługi samochodów elektrycznych
Niezbędne zestawy BHP do obsługi elektromobilności
Testery, urządzenia do obsługi, podnośniki i wyposażenie różne dla elektromobilności